8 september 2014

Idag var första dagen på min VFU.
Jag är förvånad över hur bra det känns att vara ensam student i en klass.
Förut har jag alltid haft en kursare med mig,
men nu får jag alla chanser att undervisa.
Jag slipper dela med mig av dyrbar tid,
känns fantastiskt bra.
Min LLU (lokal lärarutbildare) verkar vara helt fantastisk.
Hon är en bra och engagerad pedagog,
det märks redan efter att ha askulterat hennes undervisning bara en dag.
Det verkar vara en bra klass - det är ett gäng glada elever.
Klassen är delad ungefär 50/50 pojkar och flickor,
det är roligt tycker jag.
Det är svårt när klassen väger tungt åt ena eller andra hållet.
Min LLU vill att jag tar undervisning redan denna veckan,
och faktum är att jag känner mig nästan bekväm med det.
Jag har mycket att utveckla, framförallt mitt sätt att undervisa helklass.
Jag är stressad och glömmer att repetera,
det är en dålig egenskap hos en lärare.
MEN - jag ska ta vara på denna sista VFU.
Om ett år kan det vara jag som står där själv.
Fan - jag har verkligen valt rätt yrke.
Jag älskar det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0