4 september 2014

 
Idag kommer Gudrun till Uppsala igen,
egentligen hade jag velat gå dit och bli övertygad.
För jag är inte övertygad - snarare inte alls övertygad. 
Jag vill inte ha SD som tredje största parti,
så får det bara inte vara... 
Är min röst bortkastad om jag lägger den på ett parti som
mest sannolikt inte kommer in i riksdagen? 
Åh vad jag hade velat ha in F! och slippa ha SD som vågmästare. 
Jag tänker rösta i helgen,
för jag orkar inte rösta på valdagen - för mkt folk! 
Jag önskar att ALLA som är myndiga röstar
och jag önskar att alla röstar på ett parti som inte är SD. 
Funderar just över hur många i min närhet som lägger
sin röst på SD - vill jag ens veta? 
Jag orkar inte, jag blir bara ledsen. 
Mitt värde sitter i mig som människa,
ditt värde också - inte i färg, sexuallitet eller religion. 
Vi behöver kramas mer i världen,
mycket mer! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0