13 november 2013

 
"Det kanske låter underligt
Men jag tycker det är stort
Många gånger har jag sagt
Att det här är nog det smartaste jag gjort"
 
"Det ska va på vissa vis
Det ger vi fan I givetvis
Vårt palats är ett fullkomligt kaos"
 
 
om jag inte får åka skidor i vinter överlever jag inte.
jag måste få komma iväg och köra för mycket på innerskidan och dra omkull.
jag måste få komma iväg och känna hur det biter i mina kinder.
jag måste få komma iväg och känna ingenting utom total kärlek,
kärlek mellan mina oslipade kanter och nypistad backe.
när tårarna rinner så det inte går att se något för att jag har
varit för lat för att dra ner goggelsen från hjälmen.
jag måste få göra stora skärande svängar, i tillräckligt hög hastighet
för att jag precis ska orka trycka ifrån med ytterskidan.
så att benen skakar när jag måste bromsa tvärt nere vid liften.
jag måste få känna prestationsångesten när jag inte kommer
över på ytterskidan tillräckligt tidigt för att få en perfekt sväng.
i skrivande stund funderar jag starkt på att kontakta
skidlärarchefen och fråga om dom behöver hjälpt över nyår. 
det är både pengar och nöje!
jag skulle kunna jobba två veckor, två veckors skidåkning och
underbart jävla jobb i skidskolan.
fan - jag nästan måste.
jag kommer få sån JÄVLA abstinens.
skidåkningen spökar redan hos mig, i mina drömmar.
jag kan åka upp efter jul och stanna tills den 12 januari.
jag måste mejla daniel och se om det finns någon som helst möjlighet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelaine

Do it!

2013-11-17 @ 14:14:28
URL: http://madelaiiine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0