6 maj 2013

Bloggen har legat på is ett tag nu.
Men kanske är det dags att plocka upp skrivandet igen?
Här är jag i alla fall - få se hur länge.
 
Om drya tre veckor är jag halvvägs igenom min utbildning.
Jag har alltså gjort två års studier snart.
Det känns som att det var igår jag berättade för min dåvarande
pojkvän att jag skulle flytta, att jag kommit in på lärarlinjen i uppsala.
Jag minns så tydligt hur han tittar på mig och säger att det
står skrivet i sten att vårt förhållande skulle skita sig eftersom
att jag valde att flytta. Det visade sig att han hade rätt.
 
För lite mer än en månad sedan flyttade jag från
flogsta låghus till flogsta höghus.
Nu har jag mitt alldeles egna krypin där jag bestämmer
hur städat det ska vara - där jag kan välja helt själv
när jag ska duscha utan att behöva ta hänsyn till någon annan.
Detta innebär att jag för första gången i mitt liv är ensam.
Jag är inge bra på att vara ensam - men jag har å andra sidan
inte haft så lång tid att öva än.. bara två veckor ungefär.
Men någon gång ska jag väl lära mig, acceptera det och njuta av det.
Inte nu, men någon gång inom en inte allt för lång framtid.
 
så det så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0