13 oktober 2011

-varför pratar du så konstigt?
-för att jag kommer från ett landskap längst ner i sverige
som heter skåne. och där pratar alla som jag.
-
fniss.. skåne?

-kommer du ihåg vad jag heter?
-nää.. men du pratar konstigt.

-men när du pratar så.. så, du är ju född att prata så,
alla människor är olika!

Dom får tycka att jag pratar roligt och konstigt,
sålänge dom förstår vad jag säger och det
verkar dom göra!  :)

I morgon ska jag flyga hem till mitt skåne.
ÅÅH, vad  underbart det ska bli att få se
lite platt mark och andas äkta skåneluft.

det blir nog inte mkt vila, helgen bjuder på mycket.
middag med familjen, dink med wictor och linnéajohanna.
Födelsedagskalas och klippning.
Någonstans mellan allt detta ska jag försöka
trycka in en lunch på K-gränd!
Fast det nästan bästa av allt. Jag ska köra bil!! :D

PUSS!  ;*


Kommentarer
Postat av: Sara

Barn är underbara!

Jag var vikarie åt min svägerska som kommer från Lomma och då sa barnen till mig:

Är du syster med L(svägerskan)?

Ett annat barn svarar: Nej det hör du väl! L pratar ju inte svenska! Det gör ju hon

Haha.. ;)

2011-10-17 @ 15:16:35
URL: http://sarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0