17 november 2011

Nominalfraser, huvudord, adverbial,
finitivt verb, typplats... fan vad det är roligt med grammatik.
okej.. lite det var nog lite ironi i det där..
men faktiskt, jag tycker det är roligt med grammatik.
Fast bara när jag förstår det
och detta fattar jag inte mycket av..
det är tråkigt, jag vill fårstå och jag vill kunna!
under dagens seminarium klarnade det lite i alla fall.

Jag har varit duktig nu.
gjorde en storstädning på mitt rum
och dammsög och våttorkade golvet i lägenheten.
Så nu är här skinande rent.. på golvet, i
sådär en kvart till.. då kommer väl
både chelsea och erik tillbaka med sina
fyrbenta vänner..

jag ska gå och duscha och sen står
billys för maten.
två minuter i mikron, PLIIING! 
visste ni att minuter och mikron är
huvudord i nominalfraserna i den meningen?

PUSS ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0