15 januari 2010

Det har hänt en hel del sen jag skrev sist.
Har så mycket som händer att jag däckar
så fort jag kommer hem.
Bloggen ligger längst ner på min priolista när
vi har massor av smutstvätt, disk som ska diskas
och svängar som ska övas.
Har anmält mig till uppåk den 6e februari.
Var ute med Wictor och åkte, han gav lite tips.
Kände mig lite lätt värdelös efter en stund faktiskt.
Det är ruggit lätt att bli arg på Wictor också.. bättre
att åka med någon som jag inte vågar
fräsa åt när det inte går som jag vill.
I onsdags fick jag teckningar av barnen,
har satt upp dom på väggen i vårt sovrum..
tänkte göra en samling där och se hur många jag får ihop.
I veckan hade jag både upp och nergångar i skidskolan.
Hade en mamma som gnällde och nästan skällde på mig
efter varje lektion jag haft med hennes söner.
Är glad att jag fick medhåll från min chef som sa att
jag hade gjort rätt, det jag skulle och förväntades göra.
Så denna mamman kan faktiskt gå och gräva ner sig!
I samma grupp hade jag en liten kille vars föräldrar skickade
ett mejl till branäs för att tacka för en underbar vistelse med
jättebra skidlärare till deras barn.. så, så galet fel kan jag inte gjort!

Wictor har jobbat jättemycket eftermiddagar nu,
vilket innebär att jag sitter ensam på kvällarna.
det är inte alls roligt, men idag hade vi morgonen tillsammans.
Fast att jag gav honom en sur utskällning.
Det är verkligen INTE okej att vrålsupa när man ska jobba dagen efter. 
Bakfylla är inte ett giltigt skäl att sjukanmäla sig för.
När vi kom hem igår stängde jag av min telefon eftersom att
en av skidlärarna sagt att han nog skulle sjuka sig som idag.
Jag sa att det skulle han ge fan i för jag skulle vara ledig.
Jag bad wictor stänga av sin telefon, vilket han inte ville
så jag frågade om den var på ljudlöst iaf, "ja".. svarade han.
Å vad tror ni händer i morse klockan halv åtta?
Dom ringer wictors telefon för att min är avstängd.
Min enda sovmogon på fjorton dagar var förstörd.
Jag blev vansinnig på marcus och vägrade gå till jobbet för att
han inte kunde sköta sig bättre än så. ..
sen kunde jag inte somna om, så vid tio tyckte jag att wictor inte
skulle få sova mer så jag gick in och drog upp rullgardninen
och gav honom en midare "utskällning".
Han sa förlåt och la till att han visst kunde gå upp och vara sur han också.
Då sa jag att jag hade fått gnällt det jag ville så jag skulle sluta vara sur,
sagt och gjort så vände jag mitt humör till det bättre.

Tvättat, sovit, lagat mat, sovit, tittat på tv, sovit..
dagen har varit helt underbar annars.
Jag har knappt gjort ett skit och känner mig nästan laddad
för utkörning i morgon... :)

Nu, fångarna på fortet och cola.



puss  ;*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0