16 februari 2010

Hej hopp,


Idag har jag gett mina danska barn en mindre
utskällning på danska. Dom förstod nog
att jag var arg..  och sen gjorde dom som jag sa.
Tycker ändå att jag har blivit riktigt duktig på att
prata danska. En av liftvärdarna som pratar danska
gav mig faktiskt beröm idag för min danska.
Han frågade vart jag hade lärt mig danska och sen
sa han att jag pratade riktigt bra.
Då blev jag lite stolt över min själv faktiskt.
Jag har nog mer eller mindre bestämt mig för
att jag ska plugga danska till hösten.
Det kan väl ändå vara ett rätt bra språk att kunna?
Framförallt om jag ska jobba i skåne..?
Hur som helst så har jag bestämt mig så mkt
att jag nog faktiskt tänker göra slag i saken.

Idag åkte jag lift tillsammans med ett utav mina barn
i skidskolan. Vi åkte och pratade om hur det hade
gått att åka nerför backen.. då säger lille Wilhelm, 7 år,
att han åkte en bit på rumpan ner då svarade jag det
att det gör ingenting, alla trillar ibland.
Då frågade jag om han visste vem Anja Pärsson var
och det visste han "Ja, hon är skitbra på skidor"
Jag berättade för hnm att hon trillade för ett tag sedan
och han tittade undrande på mig och frågad
"bröt hon benet då?"  Nä sa jag, men hon fick ett stort blåmärke
över hela rumpan.. då kontrar han illa kvickt med att säga
"vilken tur att hon landade mjukt"
ja, säga vad man säga vill om barn men ibland är dom underbara!  :)

nu ska jag vila huvudet!


puss ;*


Kommentarer
Postat av: Susanne

Visst är barn underbara. Är du säker på att du inte ska arbeta med barn i framtiden? Du verkar tycka om "dina barn" väldigt mycket.

2011-02-17 @ 08:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0