2 december 2011

Fick huvudvärk idag
la mig på sängen och somnade.
mina fötter är alldeles iskalla.
det är minusgrader ute.
jag ska ta på mig min vinterjacka.
min alldeles egna mössa.
den är varm och gosig.
fleectröjan har åkt på också.
jag är fortfarande alldeles iskall om tårna.
tar på mig vinterskorna också.
och mina vantar jag fick av pappa förra året.
sen ska jag åka buss till stan,
träffa Christel. äta scones och se idol.
det ska bli mysigt.
jag har upp över öronen att göra.
helvetesmassa text att läsa.
en del på engelska,
mathematical knowledge for primary teachers.
hur ska jag förstå ord på engelska
som jag knappt förstår på svenska.
jag har tinnitus.
det gör mig ledsen ibland.
när jag skrev tenta märkte jag inte av den.
fast när jag kom på att det inte tjöt
hörde jag hur det ihållande tjutet låg där
i huvudet och lät.
tinnitus är ett handikapp.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0