16 december 2011

132bas4=38

Det är inte helt lätt det där med att räkna
i andra baser än vad vi är vana vid.
det är inte heller så lätt att förklara liggande
stolen eller trappan för de som inte förstår den.
jag fårstår matte rätt bra,
inte bäst.. men lagom bra för att klara mig
relativt problemfritt.
jag tror att mattetentan kan bli lång för mig.
för när det kommer till matte kan jag sitta
länge och tänka på flera olika sätt för
att få fram svaret..
det går liksom inte på samma sätt
i svenska..

ska nog sätta mig med min engelska bok
och försöka räkna och förstå olika tänk.
det är roligt med matte.
det är tråkigt att det jag inte får åka hem nu,
jag hade väldigt gärna packat å åkt med en gång.
men det där förbannade jävla seminariumet
känns det som att jag behöver gå på.
sen hoppas jag att det snöar bli (låta bli, inte konstig sv alls!)
så jag kan åka hem med tåget som planerat.
usch!

i värsta fall hyr jag bil å kör!
bara så ni vet!


GODJUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0