18 mars 2010

Idag har varit en av de bästa dagarna
på riktigt många dagar!
Wictor och jag blev ensamma hemma.
Även de andra som var lediga åke hemifrån
redan klockan åtta..
så jag och wictor vaknade tillsammans i
en tom lägenhet.
Eftersom att jag kände mig på bra humör
frågade jag om han ville ha frukost å
sen gick jag in i köket och bredde mackor och
värmde en mugg oboy till honom,
då sa han att jag var gullig!
Vi åt frukost i soffan och tittade på film.
När filmen var slut så tänkte jag tvätta
men Wictor tänkte en film till så vi tittade
på en film till (2012, det sämsta på länge!!)
Sen tog vi tag i disken och efter det
så åkte vi till coop för att handla.
När vi kom hem tog jag en promenad..
blev så fundersam när vi satt tysta hela vägen hem.
Tittade ut genom rutan och hamnade i en
värld långt bortom den jag faktiskt var i!
Väl hemma i huset igen lagade jag och Wictor mat
TILLSAMMANS! Hur fint som helst var det,
och gott blev det.. pasta med räk/kräftstjärt-sås.
Lite lyxigt sådär men det var vi väl värda!
Klockan halv sju åkte han för att jobba..
tråkigttråkigaretråkigast.

Jag har fått Wictor för mig själv hela dagen
och jag tycker verkligen verkligen att det
har varit helt jävla underbart!
det känns tråkigt att han kanske inte
är hemma tills jag ska sova.
Det innebär att jag inte får hålla om honom
och att jag inte får pussa honom godnatt...

Sen måste jag bara säga att det var rättvist
att hon fick lämna, för det var väl
ändå det hon ville..
Hon hade levt färdigt.

RIP - Farmor Aina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0