12 oktober 2009

Mitt jobb gör att jag får svårt
att gå och lägga mig i tid.
Vanligtvis brukar jag kunna
somna utan problem
redan vid klockan tio, elva ...
men nu kan jag inte det.
ligger å vrider å vänder på mig
tills klockan är ett, två kanske.
det suger hårt och det är jobbigt.
sen sover jag alldeles för länge också.
borde kunna gå upp vid nio och göra
någonting av dagen men nej.
ikväll ska jag jobba ..
börjar klockan sex och det inntebär att
jag är kanske hemma vid tolv om jag har tur.
borde gå bort till kurran å handla plåster
och frimärke, men det är tråkigt.
kan ju ta bilen men det känns onödigt
eftersom att det tar max en kvart att gå.
jag är bara lat, nä .. latast är jag!
såg förövrigt en riktigt bra film igår
slumdog milionaire .. bitvis ganska hemsk
men överlag bara bra!
sen såg jag en rätt bra film förra veckan också
seven pounds med will smith .. riktigt bra!
kan rekomendera båda filmerna faktiskt.

jag har funderat över en sak.
folk lämnar många gånger ut folk i sin blogg.
jag tycker att det är modigt!
att man vågar skriva "han", "hon", "dem"
och sen skriva precis vad man tänker om
personen i fråga ...
ah, sånt gjorde jag när jag var mindre
och hamnade alltid i skiten för det
därför har jag lagt ner det nu ...
även fast att jag många gånger skulle
vilja vräka ur mig både det ena och det andra om folk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0