5 november 2009

02:08 och jag kom hem för drygt tjugo min sen.
Fast att klockan är mycket och jag känner mig trött
vet jag att när jag väl ligger i min säng och släcker
min lampa för att sova så börjar jag tänka på
gudvetallt om gudvetvad.

Varje gång jag kommer hem från jobb är det så.
Det krävs en timma vid datorn för att varva ner.
Även fast att kroppen värker och ögonen går i kors
så är det likförbannat så att jag inte kan somna.

Idag blev jag glad! 
på jobb var det total kaos då Tobbe hade dubbelbokat sig.
Ingenting flöt utan det mesta mottarbetade mig. 
Det var en man som stack ut i det ena sällskapet. 
Han frågade om vi behöve hjälp och faktum är
att han hjälpt oss med att duka och duka av! 
Som alltid när man serverar är det viktigt att ha
ett leende nära till hans och se trevlig ut inför gästerna.
Den här mannen passerar mig när jag ska bära ut
disk till köket. Först går han bara förbi mig
sen säger han "du" å vänder sig om mot mig.
Hans ögon är röda, så det går inte att missa att han är påverkad.
"det kommer nog inget bättre tillfälle att säga detta,
så jag tänker säga det nu. Du är OTROLIGT söt,
där fick du höra det" 
När den här mannen säger detta lägger han stor tyngd i
ordet otroligt vilket gör att det han säger blir så fint. 
Jag stod och torkade bänkarna och han liksom sitter och bara tittar,
han har vänt sig bort från bordet och tittar på mig,
när jag jobbar, lukar och ser fruktanskvärt äcklig ut och
ändå så tycker han att jag är otroligt söt. 
Det finns de män som säger saker för att de är snuskgubbar,
men den här mannen hade inte det där "snuskgubbe" sättet. 
Just därför kunde jag ta åt mig av det han sa och
jag kände att jag trodde på honom, fast att jag inte ens nästan
kände mig söt. 

Jag tror att jag har varvat ner nu,
det känns som att jag smällt alla de intryck som 
jag fått under dagen, sov gott ...
och tänk på att det finns människor som tycker
att du är söt, men bara vågar säga det när de druckit
två glas vin, tänk på det!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0