10 november 2009

"Pityriasis rosea är en vanlig och helt ofarlig
hudsjukdom som oftast uppträder under vår och höst,
särskilt hos barn och yngre vuxna."

förmodligen är det något sånt jag har åkt på,
annats har jag fan gått och fått vattkoppor igen.
men det säger man ju att man inte kan få två ggr.
inte heller har det kliat på fyra dagar men ny
jävlar i det ska det klia...
jag ser ut som en prickikorv och jag vill lova
att det är extremt osexigt ..
dock ska man ha ett "modersmärke" om man har
pityriasis sosea och jag saknar detta märke,
och just därför är jag rädd för vattkoppor!
det är ju jättesmittsamt, man kan typ
dö av det om man inte haft det när man är gammal!
vafan, å skulle det nu vara Pityriasis rosea så
får jag helt enkelt leva med dessa äckliga prickar
i sex till åtta veckor innan de försvinner.
Idag var jag på BVC, barnavårdcentralen...
det är inte illa för en 19åring utan barn!
jag var där och de tittade på mina utslag och
faktum är att jag fick en ny tid på BVC.
Lite roligt är det faktiskt, men distriksköterskan
hade inte tid med mig ... 
SÅÅÅNT ÄR LIIVET, SÅÅÅNT ÄR LIVET!
sprider prickarna sig till ansiktet är det nog vattkoppor,
men det hoppas jag verkligen att det inte är!
jävlakamelfitta!!

Kommentarer
Postat av: jessica

min bror fick vattenkopper nu när han va 27 år, hah. men man kan få vattenkopper igen om man hade när man va under ett år eller vad de nu va läakren sa :P

2009-11-12 @ 21:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0