8 december 2009

Nu, äntligen, är jag påväg.
Vid halv nio i morse kramade
jag min familj hejdå på perrongen och
nu sitter jag på tåget som beräknas
vara framme i Kil runt 13.39.
Från Kil blir det buss vidare till Torsby,
från Torsby buss till Värnäs och från
Värnäs blir det buss till Branäs.
Fast vi ska inte ta bussen ända in till Branäs.
Vi ska gå av i en lite by som heter Dahlby.
Huset vi ska bo i är vitt med blåa knutar
och tydligen är det inte helt lätt att ta sig
till en matbutik om man inte har bil..
Men det får vi helt enkelt se till att lösa
på bästa vis, för mat måste man ha!

So far, so good...
gör en liten uppdatering i kväll
när jag är framme och har bäddat mig säng! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0