16 april 2009

idag stannar jag hemma.
lektionen börjar om en kvart och
jag ligger hemma i min säng
och orkar inte ens tänka tanken på
att gå hemifrån idag.

jag har iaf varit vaken ganska länge
och hunnit med att göra lite.
jag fotograferar, men jag blir inte nöjd.
undra om jag någonsin kommer bli
en duktig fotograf?
uhm ... jag är inte helt övertygad om det.

jag har inte sagt något till mamma,
om att jag inte känner mig glad.
för jag vet vad hon skulle säga
och jag skulle bara bli sur.
"det är bara att rycka upp sig"
precis så skulle hon säga.

jag läst om flera familjer som vill
ha au per och faktiskt så blir jag sugen.
vanligtvis hatar jag allt som inte är trygghet.
men att åka till en främmande familj
och ta hand om deras skitungar känns lockande.
jag är det konstigaste jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0