11 september 2008

idag är en olycksdag ...
jag bara väntar på detta årets olycka.
Undra om det händer något idag,
typ en stor katastrof .. =/

Idag är det fem år sedan (!)
som Anna Lindh blev mördad.
Det är sjukt vad tiden går fort.
Jag minns när jag fick veta att hon var död.
jag gick på Kubikskolan då och
en av mina klasskamrater sa att det
var helt sjukt och att det var hemskt.
Jag fattade ingenting av vad som hade hänt.
Vi höll en tyst minut för Anna Lindh ute på skolgården.
Efter det började jag nog koppla vad som hade hänt,
den elfte september.

Men inte förän ett år senare kunde jag faktiskt
förstå hur pass stort och allvarligt det här var.
Hon kunde ha blivit Sveriges första kvinnliga statsminister.
Jag tror hon hade blivit en bra sådan, nej förresten ..
jag vet att hon skulle det. 

elfte september
ruggit datum det där.

En flicka på bara några år blev ju mördad bara några timmar
efter att Anna Lindh hade blivit knivskuren.
Idioten satt ju inne på någon anstalt för psyksjuka
och ändå låter vårdarna honom vara ute utan uppsikt.
Han mördade ett litet barn, den elfte september.

Förra året var det en helikopterolycka.
Om jag inte missminner mig helt var det
fyra personer som försvann från oss då,
den elfte september.

Undra om den elfte september var menat
att bli ett olycksdatum efter terrorattacken...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0