11 december 2008

hejhoppgummisnopp,
nu har jag pallrat mig till skolan
och björn log med hela ansiktet
när han såg att jag var i klassrummet.
Sen frågade han hur det gick med bilderna..
jaja - jag ska mejla,
men bilderna från Lund blev fula
och ordentligt oskarpa.
Menja, jag får väl mejla så får
den där nissen som ska ha bilderna
välja om den vill ha eller inte ha dem.

Fyra prov nästa vecka,
eller fyra och ett halvt.
måndag - rättskunskap + geografi
tisdag - mediekunskap
onsdag - religion
torsdag - rättskunskap

i morgon ska jag gå lucia i skolan
och jag ska sjunga solo.
det känns lite läskigt, aningen jobbigt.
Jag blir så nervös ... tänk om jag får
en tupp och inte kan ta en enda ton?
Så får det bara inte bli.

Om 13 dagar är det julafton och jag
börjar bli både nöjd och nervös.
Undra hur reaktionen kommer bli.
Det är ett sånt moment som jag egentligen
skulle vilja vara med men ändå inte.
Djupa andetag, reaktionen alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0