21 oktober 2013

 
ibland,
alltså ibland.
 
det känns krystat.
 
ikväll var tjejerna här.
några av dom iaf.
det var mysigt och
vi drack te och tittade
på flogstavråletdokumentären.
tjejerna gick härifrån,
puss&kram,
sov gott!
tio minuter senare
sved det i bröstet
och i ögonen.
 
det är märkligt hur ångest
visar sig i olika skepnader.
alltid sitten den i bröstet,
eller ja...
på mig sitter den i bröstet
och i halsen,
ibland upp i käken.
sveda, tryck, hårda hjärtslag.
klumpen i halsen,
kräkkänslan,
krampen i käkarna.
 
ibland,
när jag analyserar mig själv.
så undrar jag
varför jag ska prata.
jag har ju analyserat
mig själv.
det är som när jag är
fysiskt sjuk.
jag har bihåleinflammation,
för det är grönt snor
och det luktar illa i näsan. 
doktorn bekräftar och skriver ut
lite medicin så mår jag bra.
 
kanske är det inte samma sak
med att prata.
sover gör jag i alla fall.
det är alltid någo. 
 
men ibland.
ja, ibland alltså.
 
 
 
 
 
 
 
 
när jag i hemlighet
vill skrika
"KOM HEM"
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0