27 februari 2010

Så var man fylletaxi igen.
Jag är nog ganska snäll faktiskt.
Jag tycker inte om att köra när det är halt,
inte heller när det snöar och jag har
gärna inte skrikande passagerare i bilen.
Men likförbannat åker jag för att plocka upp
en överfull bil med skrikande fyllon på
ett halt underlag samtidigt som det snöar.
Tror ni att jag åker för att jag tycker det
är roligt att köra bil? NEJNEJNEJ!!!
Givetvis gör jag det för att vara snäll.

"har du lust att köra lite bil?  Hämta oss..."
"ja, om ni är lugna i bilen"
"ja, det är vi..."

Min definition utav "lugna" är då i alla fall
inte synonym med hur det faktiskt var i bilen.
Räcker det inte med att jag tycker det är
jobbigt nog att köra?

Tack för skjutsen fick jag några iaf,
jo.. varsågod, men någon nästa gång
blir det i alla fall inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0