23 februari 2010

Nu vet jag säkert att jag får ledigt..
därför längtar jag hem lite.
den möjligheten som finns att ta sig hem på
gör att jag plötsligt får hemlängtan.
Innan jag visste att jag skulle få komma hem
så kändes det ingeting.. inte ens lite.
Men nu så vill jag liksom stressa tiden
och komma hem för att komma hem liksom.
När jag väl är hemma lär jag nog komma underfund
med att jag inte alls vill vara hemma...

Men nu tänker jag sommar, gröningen!
Strandpromenader i sommarvärmen.
Mysiga grillstunder med fina människor,
vattenpipa på altanen..
Helsingborg är en vacker sommarstad.
Dunkerskultuthus.. musik å thaibox.
Galna upptåg på helsingborgsfestivalen.
Jag tror jag måste vakna nu,
sluta drömma... för någonstans mitt i allt det
här så måste jag jobba och tjäna pengar!


Kommentarer
Postat av: Josefin

tack sofie för att du tog mitt pass så jag kunde komma hem och stilla min hemlängtan lite. det behövdes. och förhoppningsvis blir jag frisk snabbare här hemma... Hände något verkligen jättetråkigt här i morse så jag är så glad att jag fick vara här när det hände! vi pratar mer när jag kommer upp igen.



Hur som, TACK. och jag är skyldig dig BIG TIME :) du har det innestående :)



2010-02-24 @ 12:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0