29 september 2009

idag har jag varit hos doktorn.
vaknade  med 39.8 graders feber
och då tänkte jag att
det var nog inte riktigt bra.
Så jag ringde vårdcentralen
och eftersom att jag har ont i kroppen
typ muskelvärk och ont i halsen
så sa hon till mig att jag inte fick
gå inte den vanliga ingången
utan att jag skulle gå in
"grisinfluensangången"
så när jag kom dit
öppnar en tant iklädd munskydd
dörren på glänt, sträcker mig ett
munskydd å ber mig ta på mig det.
först när jag fått på mig det ordentligt så
vågar hon öppna dörren ordentligt.
Sen stänger hon in mig i ett rum.
En dryg kvart senare kommer min
husläkare in i rummet även han
iklädd munskydd och skyddsrock,
mycket gulligt ...
jag säger iaf till honom att jag inte har
svininfluensan och han tar sig en titt i halsen på mig.
sen konstaterar han att jag har en solklar halsfluss!
Vi går ut till sköterskan som skulle
ha tagit en massa prover å säger att
jag har halsfluss.
då säger min husläkare
"hon har de värsta streptokocker jag sett på länge"
då tittar hon på mig och säger
"stackare, du måste ha jätteont"
åjo .. fyfan, jag har ont.
men faktiskt så ser det äckligare ut än vad det gör ont.
fatta då hur äckligt det ser ut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0