21 januari 2012

I natt har jag inte fått sova någon längre tid i sträck.
Jag har varit vaken, legat och tittat i taket.
Legat och lyssnat på wictors djupa andetag.
Jag är trött.. men jag kan inte sova.
I alldeles för många nätter har jag kommit på
mig själv att ligga med öppna ögon och
studera rummet samtidigt som tankar flyger runt i huvudet på mig.
Sömnlösheten ger mig huvudvärk från helvetet.

tjugo över sex gick wictor till jobbet.
han blev glad igår, mest förvånad tror jag.
Jag lyckades överraska honom,
utan att ens skapa minsta misstanke hos honom.
Men han blev glad och det var viktigast för mig.

Igår när jag klockan två på natten fortfarande låg klarvaken
tänkte jag att i morgon när jag sover bredvid wictor
kommer jag kunna sova gott, wictor gör mig trygg.
I natt när jag låg vaken blev jag frustrerad,
jag låg vaken bredvid min trygghet, mitt lugn
och inte ens det hjälpte mig att somna.
att känna frustration när man inte kan sova hjälper inte
en att somna lättare, snarare tvärtom.

Jag vill träna mig svettig, vara fysiskt trött.
känna smärtande träningsvärk och sova gott.
Jag vill ha mens istället för mensvärk.
Jag vill slippa ligga vaken på nätterna,
allt jag vill är att få sova en hel natt.




Kommentarer
Postat av: Lisbeth Din mormor

Hej mitt hjärta lite orolig blir jag när du skriver hur du känner. Det är alltid svårt att somna om man ligger och tänker jag måste sova. För att klar studier behöver du sova. Men träning tror jag på.Och krama Wiktor ifrån mig Kram på dig också

2012-01-21 @ 19:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0