19 februari 2012

det var en ny upplevelse för mig igår måste jag säga.
det märks att jag inte är så engagerad i studentlivet.
jag har liksom inte ens ett studentliv.
nä.. för när mina vänner festar och är på nation
då sitter jag på ett tåg eller en buss påväg härifrån..
det är klart, det jag åker till är något bra..
och jag skulle nog inte byta många studentlivsstuder
mot att få träffa min bättre hälft.
jag låter som en lugnt sagt tråkig människa..
det kanske är så att jag är tråkig..
ibland mår jag dålig över att jag är tråkig.
jag lever många gånger för hur andra människor
förväntar sig mig, vill ha mig.
jag kan räkna upp både en och två gånger  jag
gjort saker för någon annan utan att egentligen
ha velat gå dit själv.
i slutet har det ju blivit bra men det var inte på mina
villkor när det väl hände.
jag är vuxen nu.. jag känner mig kanske inte vuxen,
men jag är det och det kommer jag vara resten av mitt liv.
undrar just om det är därför man längtar tillbaka till
den korta del av sitt liv man hade i tonåren.
jag tror människor i allmänhet gärna är nostalgiska och
tänker tillbaka på sina bortsprungna tonårsår.
tänker att man borde tagit tillvara på dem bättre.
är det därför vuxna människor tittar med längtan i blicken
på en och säger du är ung.
jag kommer bli en sån tant, som tittar på ungdomarna
och ler stort och säger att de är unga och ska ta vara på det.
herregud, jag är inte ens gammal än.
bara nästan, snart, 22.
sitter med glasögonen på näsan och har tid hos kiropraktorn.
jag låter helt klart gammal om inte annat.
det enda som inte passar sig in i 78 åriga Sophies liv är
att vara vaken nu, halv tolv på natten.
nej, det får bli ändring på det.
i morgon blir det sticka mössa och sova tidigt.
eller?


PUSS *;




Kommentarer
Postat av: Bella

du är långt ifrån tråkig Sophie!

du är bara en hel drös med fina och bra saker :*

2012-02-20 @ 13:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0