29 augusti 2012

du om nån borde förstå
att man inte gör såhär mot mig
- Melissa Horn
 
 
Det är jobbigt med känslor,
faktum är att det finns nog inget som är så svårt som känslor.
Hur ska man bli förstådd i sina känslor - även om man förklarar..
Vad är det som säger att den man berättar för
kan känna igen känslan å identifiera den?
Vad är det som säger att min kärlek är samma som din kärlek.
Vad är det som säger att min stress och ilska innebär
samma känsla i kropp och huvud som din stress och ilska innebär för dig?
Ingeting alls, absolut ingenting!
 
 
I morgon ska jag på arbetsintervju för ett kassa-jobb.
Min känsla inför det är varken bu eller bä.
Faktiskt så är det så jag känner inför väldigt mycket.
Varken eller och till å från.
Kanske är det så bara för att jag är dålig på att verbalt
försöka förklara mina känslor, kanske är det så
för att jag låter bli att känn efter helt enkelt.
 
 
puss ;*
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0