25 oktober 2010

jag känner lite för att slå någon,
lite sådär som att jag vill skrika fula ord..
fulare ord än neger och fitta...
jag har varit arg.. å känner mig inte
helt sansad än, men jag ska strax ta en dusch
och förhoppningsvis rinner det av mig då.

Har suttit hemma idag nämligt,
väntat på paket från posten minsann.
Ja-a. En tv!  Men tror ni den är här eller?
Åt helvete med posten tycker jag.
(förlåt anna, josefin, philip..ni är säkert underbara postisar)
Men iaf!
När jag tjugo över fyra fortfarande inte fått något paket
så kom irritationen krypande, eftersom att de sagt att
de skulle vara här mellan ett och fyra.
Så jag ringde upp posten och då säger dom att
det inte finns någon bokning på utkörning för mit paket.
Ja, jag höjde rösten och nästan skrek åt henne.
hjälpta det? Inte det minsta, men hon fattade att jag var arg.
å det hjälpte mig.

Jag vet inte vad det är som får posten att tro att människor
gärna stannar hemma för att kunna öppna dörren under arbetstid.
Tror posten att vi tycker det är roligt att spendera vår vakna
tid med att vänta på dem?
Fattar posten att det handlar om andras tid?
Att andras tid är värdefull och att det handlar om respekt..
respekten att vara på plats inom de timmar som man sagt.

Posten skulle ha sig en rejäl omgång tycker jag.
jag ska punka alla deras bilar. 
För då blir jättemånga arga och ringer och skäller på dom.
Det hade jag gillat..

det hjälper inte med ett "ursäkta" det krävs åtgärder.
åt helvete med posten.
nu ska jag duscha.


puss ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0