15 mars 2010

Igår var jag ute och sprang.
När jag kom upp för backen å
passerade det första huset tittade jag 
upp i skogen å där står en älg,
den var inte så stor så jag fick för mig
att det var en älgko.
Den stod där så fint, alldeles stilla! 
Den såg faktiskt fin ut och jag blev inte speciellt rädd! 
Jag såg bara till att inte stanna och titta på den,
för då hade den kanske börjat att röra sig
å då hade jag nog blivit ganska rädd alltså! 

Wictor lagade mat igår,
å det tyckte jag väldigt mkt om! 
Det innebar att jag kunde jogga
och sen gå och duscha utan att känna stress
över att jag var tvungen att laga mat också. 

När jag kom hem alldeles jättelök
så sa han "kom"  å då undrade jag om han
var dum som tyckte att jag skulle komma närmre när
jag svettades som en gris! 
Å han måste ha varit lite dum för han ville ge mig
en puss för att jag hade varit duktig och varit
ute och sprungit..
han är fin, min Wictor!

puss å kram ;* 

10 dagar till HBG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0