18 augusti 2010

dagarna bara springer förbi.
även dagar som denna,
då jag sitter oc stirrar tomt framför
mig för att jag varken känner lust
eller har någon större lust att göra något.
jag är trött på att inte veta någonting,
jag är fruktansvärt trött på att
TVn är det viktigaste när vi umgås.
jag är så in i helvete trött på att tvn
alltid ska stå på.. det ger mig inget utrymme.
först tv - seeen mys
först tv - seeen prata
först tv - seeen kan vi kanske göra ngt.
det stör mig.
igår tillochmed VRÅLPIKADE jag min kära pojkvän
genom att dra ut kontakten till tvn.
likförbannat var tvn igång när jag kom in på mitt rum.
då säger jag "å jag som hade bestämmt att det
inte skulle vara ngn tv idag"
tror du tvn stängdes av?
nej, som vanligt blev tvn nummer ett.
jag vet inte om det är någon rädsla som tar över.
men så fort man kommer hem är det in på
tv.nu och kolla vad som går på tv.
det ska vara mysigt att titta på en film.
det är ingeting som ska tvingas fram.
åå, allt som går på tv är tråkigt vi måste nog titta på en film.
se mig?
se MIG.

men det är klart,
ingen tv innebär ju att man måste prata.
å att prata kanske innebär att man måste
öppna sig eller svara på frågor.
då är det nog bättre att titta på tv.

ÅH!  jävla helvetes skitmög.

nu har jag i alla fall gjort en grej.
jag har skickat iväg ett sms.
nu ligger bollen hos henne.
jag sträckte ut en öppnad hand...

jag bör nog äta något.
å sen bör jag nog ta och gå en runda.
gå. gå och gå. tills benen viker sig under mig.
tills jag är totalt utmattad och vill dö .
jag dör hellre av utmattning än av tristess.

som jag sa, dagarna flyger förbi.
min mage gör ont och jag mår som jag mår.
sen är så såhär. jag tänker bli polis.
synd bara att jag måste plugga i växsjö,
solna eller umeå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0