28 april 2010

i morse frågade jag wictor om han
hade sovit gott ådå sa han bara att
någon hade dansat runder i sängen inatt.
Jag kan faktiskt inte hjälpa det,
jag hade oroliga drömmar..
mardröm till och med.
Känslan när man vaknar och är rädd
i hela kroppen och inte vågar somna om.
Jag är glad att jag hade någon att krypa
nära när jag vaknade med den känslan!
Det var en konstig dröm.
Där var bara en massa kvinnor,
inte en enda man.. bara halvtrasiga kvinnor.
Alla hade vars ett vapen, i form av skjutvapen.
Jag minns inte mkt mer, men jag
vet att jag vara rädd när jag vaknade.
Det var ett tag sedan jag hade mardrömmar.
Måste vara bra nära ett år sen eller så.
Varför drömmer man mardrömmar?
Jag menar, det måste finnas en anledning.
Orolig i själen, i kroppen, i huvudet?
Jag känner inte riktigt igen mig själv.
Hos familjen annorlunda i en annan del av dalby
så var jag bekväm och lycklig.
Hemma i helsingborg känner jag mig mest
liten, ynklig och ensam ..
Jag ska ta fram mina böcker och tyda nattens dröm.
Det kanske framgår något viktigt?
Drömmen kanske hade ett budskap..

Kommentarer
Postat av: Firenze

Familjen finns alltid med dig Sophie! <3

2010-05-02 @ 20:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0