4 augusti 2009

Sitter för ögonblicket hemma
hos familjen Östlund i Partille.
Har inte blivit speciellt mycket gjort
de två dagar vi spenderat här,
mina bihålor dödar mig och förkylninge
gör att det är jag som drar ner på tempot.
Alltså ... jag hoppas att jag inte blir sämre,
för när jag kommer hem måste jag vara kry
nog att kunna spendera minst 2h om dagen
åt min älskade teori, för det är kass att misslyckas på det.

Catti, Aron och Jonas har tagit en promenad
för att hämta bil så att vi kan kör till hamnen i morgon
där farfar jonas har sin båt tillagd.
I morgon ska vi alltså ta båten till Felicia,
sen ska vi sependera, vad jag hoppas blir en mysig dag,
hos henne ... Sen har vi Liseberg kvar, vilket
är en självklarhet om man är i Gbg.

Igår tog vi en promenad till Owes.
Killarna år korv, det gjorde inte jag.

Förresten så känner jag mig tjock,
äcklig å fet... jag känner inte längre att jag
kan ha på mig jeans, det är så sjukt illa.
jag vet inte vad jag väger heller men när jag
tittar på mig själv i speglen så ser det iaf ut
att vara tre eller fyra kg för mycket.
när jag blivit frisk då jävlar ska jag gå ner i vikt
å jag ska få en fin mage ... jag vill kunna ha tighta jeans
utan att min rumpa putar ut med en halvmeter...
åhe..

å sen så är det såhär att jag just nu läser bok sex i
Camilla Läckbergs serie om Patrik och Erika i Fjällbacka.
Sjöjungfrun, den är spännande.. som alla andra hennes böcker.

Oj vad mycket text det blev, men det ger jag fan inte faktiskt.
Jag trivs med att sitta å skriva och även fast att jag inte har ngt
vettigt att skriva så skriver jag väldigt gärna..
ibland vill jag bli författare, det hade varit häftigt.
Att skriva böcker som folk pratar om, som folk diskuterar med varandra.
Det hade jag velat göra! Eller fotografera provoserande fotografier
precis som... vafan heter hon nu, Erhm ... Elisabeth Ohlson Wallin
Hon är hatat men hon fassinerar mig som fan!

Kanske ska läsa några rader innan de är tillbaka,
det är en bra bok jag läser.. tkr absolut att de är värda att läsa! 

puss å kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0