14 september 2014

 
Såhär kan det se ut i klassrummet.
Det är fint på mer än ett sätt.
Jag trivs i miljön men jag kommer jobba ihjäl mig mitt första år.
Det tar tid att sätta sig in i material och förhållningssätt.
Det tar tid att lära känna eleverna och lärarna.
Mitt huvud har haft så fullt upp i veckan att jag blivit sjuk.
En enkel förkylning förvisso.
Nu har jag haft en ledig dag och nu måste jag
planera inför nästa vecka - inför kommande veckor.
Det känns kul - samtidigt som det känns lite jobbigt.
Helgerna hade behövt vara heliga lediga dagar.
Mina uppgifter till skolan blir tyvärr inte gjorda om helgen skulle få vara ledig tid.
Det blir några veckor nu av konstant arbetande med
skola, skola och skrivande.
Massor av lektionsplaneringar, tankar och idéer.
Det är fint - jobbigt men fint.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0