15 februari 2014

 
ja, mormor, det är en kondom.
och ja, jag stoppade den i näsan och
drog ut den genom munnen.
det ser lite äckligt ut men jag är ganska nöjd 
med mig själv som klarar det. 
 
just idag, när det har varit som allra mest bakfullt,
så har jag känt mig ensam.
för det är typ så det funkar.
det finns verkligen ingenting som är så fantastiskt
som vänner..  ingenting slår vänskap.
men idag hade jag velat ligga som lilla sked
och titta på en dålig film,
tillsammans med någon som kunde ligga stora sked. 
 
min diskho är full av disk och jag orkar inte.
min tvättkorg är full av tvätt och jag orkar inte.
mitt golv är smutsigt och jag orkar inte.
 
till sommaren har jag pluggat i tre år.
hur ska jag få ny energi att fortsätta
leva på lånade pengar och ...
såhär är det.
jag är inte klart med mitt liv
och det jag håller på med nu
det är en transport till mitt liv, mitt riktiga liv.
jag är inte klar,
jag har saker som jag vill göra.
jag vill jobba i skidskolan lite till,
jag vill leva lite vintervärld innan jag
ska börja leva mitt riktiga liv.
 
det där stressar mig som fan.
jag är inte klar att gå ut i en skola och
börja jobba på riktigt.
jag har inte tillräckligt med kött på benen.
 
jag skulle vilja trycka på paus.
stanna livet och inte trycka på play igen förens
jag är okej med det.
skulle jag någon gång vara okej med det.. ?
 
mina naglar målade, regnbågsnaglar.
jag är feminist,
jag tror på allas lika värde.
ibland orkar jag knappt med det.
för det är så mycket som gör mig arg,
det är så mycket som bryr mitt huvud.
det är så. jävla. mycket. som stör mig.
jag försöker titta på mig själv utifrån ibland.
då blir jag oftast trött på mig själv.
här sitter jag och är hårig under armarna,
men vad gör det liksom?
 
jag längtar hem till helsingborg nu.
 
jag tycker inte om att inte ha en trygghetspunkt
att leta mig till när jag blir sånhär.
 
fuck this shit.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0