27 april 2014

I morgon ska jag åka tillbaka hem till Uppsala och
just nu är det mest en himla massa ångest inför det.
Jag har ingen lust att festa ihjäl mig på valborg.
Jag vill egentligen helst av allt vara kvar hemma,
ha sommarlov från skolan och ett jobb att gå till.
Ikväll är en sån kväll när jag önskar att jag var klar
med min utbildning, färdig att börja arbeta på riktigt.
Även om det oftast är en sån typisk sak som ger mig
brutal ångest. Stressen över att jag förväntas vara vuxen
och klar med mig själv på något märkligt vis.
 
Veckan hemma i Skåne har varit helt fantastisk.
Jag har jobbat, pluggat, umgosats, tränat, hånglat,
druckit öl, druckit öl och druckit öl.
Jag har gjort precis allt som innefattar livskvalitet.
Skickat lagom pinsamma fyllesms, suttit i solen vid havet
med en fin vän, ätit mat tillsammans med min familj...
Det är skitjobbigt att åka till Uppsala igen.
 
Om knappt en månad ska mitt självständiga arbete
vara inlämnat och klart... och helst ska det vara godkänt.
Det stressar mig, hur fan ska jag få ihop en bra text med
relevanta referenser och med ett forskningsbaserat innehåll?
Det ska gå, det måste gå!
 
Det råkar bara vara så att just nu finns det annat jag mycket
hellre gör än sitter inne och skriver en (förvisso sjukt intressant) uppsats.
 

Tänk så skönt det kommer kännas när skiten är klar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0