24 november 2013

jag har alltid tyckt om kläder men aldrig så mycket som nu.
det är konstigt men helt plötsligt så känner jag mig väldigt medveten.
under en period på drygt två år så gick bekvämlighet före allt,
tröjorna var snygga men framförallt bekväma.
nu har jag börjat tänka mer på att det kan få vara snygg och
framförallt snyggt.
när jag tar på mig kläderna på morgonen så är det
plötsligt väldigt viktigt att det är snyggt och matchar.
jag har börjat sminka mig till vardags,
vilket jag inte gjorde förut.
rouge och mascara är viktiga nu,
jag tycker att jag ser sliten och trött ut utan.
jag vet inte riktigt vart denna medvetenhet kommer ifrån.
men i somras så plötsligt blev det viktigt.
hux flux så satte jag upp håret, sminkade mig,
tog på mig klänning och som min syster sa
"varför har du börjat se ut som en tjej".
jag vet inte - men det bara blev så.
kanske upptäckte jag mig själv,
att jag också kan vara fin.
men jag vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0