25 oktober 2012

Jag tycker folk kan sluta agera oskyldiga!!
Vi konsumenter är i högsta grad delaktiga i att det är som det är.
Efterfrågan är det som styr vad butikerna erbjuder och som
det ser ut idag efterfrågar vi konsumenter billiga kläder.
Så för att det överhuvudtaget ska bli en förändrig
behöver vi konsumenter visa att vi är villiga att betala mer för kläderna
H&M, m.fl. säljer och på så vis visa att vi vill att dem hjälper till
att förbättra sömmerskornas arbetsvillkor.
Konsekvenserna av att vi konsumenter är så giriga
och snåla blir givetvis att de som tillverkar, kläder i detta fallet,
får slavlöner och måste arbeta alldels för många timmar.
Som sagt, vi konsumenter är absolut en stor det
av att det ser ut som det är.. Varför ska H&M förändra sig när
vi konsumenter fortsätter efterfråga billiga kläder?
 
Det kan inte vara så att förändringen måste börja hos oss...?
 
Jag måste säga att jag förstår inte min irritation rikigt
men jag har så jävla svårt att förstå hur folk tänker
när som säger att dem ska bojkotta H&M...
Hur ska H&M förstå att vi är villiga att betala mer för
kläderna om vi bara bojkottar dem?
Visst förstår de väl att vi inte accepterar att deras
(som inte ens är deras, bara fabriker de handlar från)
fabriker betalar ut slavlöner till sömmerskorna
men det innebär väl inte att vi konsumenter vill betala mer
för kläderna vi ska handla i fortsättningen?
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! 
nu blir jag omogen MEN
jävla rövmänniskor - idioter hela jävla högen,
tycker faktiskt att konsumenterna är JÄTTEdelaktiga.
SÅ FUCK OFF AND DIE! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0