9 november 2012

Det är dagar som idag som jag saknar att ha min dagbok,
min alldeles egna personliga som ingen annan har tillgång till.
Dessvärre är det så extremt sällan jag känner att jag har
det behovet att det lönar sig inte att ha en sån bok...
dock har jag ett block som kankse skulle behöva fyllas
med mina innersta och mest privata tankar och känslor?
Världen är så liten.. vilket gör att om namn blir nämda
och personer omtalade på ett annat än väldigt bra sätt
så kan det bli så galet fel.. och det orkar jag bara inte.
 
Jag hatar verkligen att behöva vakta min tunga.
Det är liksom inte min grej att vara tyst.
Jag har sjukt dålig känsla för integritet .. antagligen
för att jag knappt har någon själv.
Varför ska människor vara så måna om att hålla saker
för sig själva och hyscha om grejer?
Vi dömmer varandra ändå, det hjälper inte att hyscha om saker.
Jag är ledsen att göra er besvikna med det ligger i
människans natur att stoppa in allt och alla de möter
i små olika fack. Jag har blivit inplockat i "homo" facket
utan att vara homo.. men jag såg tydligen sån ut.
Alltså gör det sak samma vad man väljer att säga högt
och vad man väljer att hålla för sig själv.
 
Oavsett. Jag har ont i magen för att jag plötsligt
blev orolig och det suger kamelkuk.
Jag antar att det var längesedan jag grät och
bara behöver gråta lite.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej mitt hjärta!
Det kan vara bra att skriva av sig ibland.
Men som du vet är vi alla olika och det ska vi vara glada för. Jag är ochså en person som gäna berättar om mig själv. Men tänker nog på att inte såra någon annan. Vi är säkert präglade av vår uppväxt till stor del. Och vissa människor har mer som dom vill behålla för sig själva det är inte alltid bra för dom Kram på dig

2012-11-11 @ 17:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0