20 mars 2012

det är underhållande när man räcker fram biljetten
till tågvärden och han/hon i fråga får ögon stora som
basketbollat.. idag var dom två som fick det.
SJ har börjat med att skriva upp vilka byten man
gör och vilka tider avgångarna är osv.
Antagligen är det för att man ska kunna göra
förbättringar vilket jag tycker om.
Men när de ser min biljett så utbyter de blickar
som säger "herrejävlar vilken lång resa"
idag möttes tågvärdarna på mitten och
därför blev dom två att kika på min biljett.
Jag kunde inte annat än skratta när
jag såg deras reaktion.
När de gick härifårn tittade de på mig och
sa med skratt i rösten
"trevlig resa, du har en bit att åka"
Jotack, det menar du inte.
Men nio timmar .. vad är väl det i restid?
Idag har jag i alla fall tagit med både dator
och laddat på mitt internet .. har fixat
film och har en bok att läsa.
För att göra resan ännu behagligare
tuggade jag Calma (åksjuketuggummin) i sthlm.
vet inte om det hjälper men förmodligen.
Nu sitter jag och lyssnar på Robin och mår rätt bra.
Bara sju timmar kvar av resan,

PUSS!  ;*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0