28 augusti 2012

Idag har varit en upp&ner dag.
 
Jag har fixat kurslitteratur,
jag har varit jätteledsen
och jag har varit glad.
 
Efter att ha varit ledsen och
gråtit till och från i sisådär
fyra timmar så gjorde jag mig
snygg och cyklade ner till stan
för att gå ut och träffa alla
fina människor igen.
 
Så mycket komplimanger
som jag fick för min frissyr
har jag nog aldrig fått tidigare.
Alla hade verkligen något
att säga om mitt hår.
Sen om det var färg eller frisyr,
men alla verkade tycka om det.
 
När vi stod på dansgolvet kom
det en kille som vad jag trodde
skulle gå förbi.
Men när han kom fram till mig
satte han händerna på mina höfter
och sa
"du är så jävla vacker, vet du det"
jag tackade för komplimangen
och såg sedan till att han gick vidare.
Undrar just hur länge han tittat på mig
innan han bestämde sig för att säga det.
Undrar också om han ens menade det.
Men hans sätt att säga det på
skvallrade inte om fylla eller kåthet.
Han lät ärlig och verkade faktiskt mena det.
Otroligt tycker jag.. med tanke på vad jag
såg i spegeln bara en halvtimma efter..
 
Jag fick nog egentligen ett gäng beställningar
på väskor också. De flesta var grymt imponerade,
frågade vad jag skulle ha och sa "vad billigt"
sedan visade dom med kropp och blick
att "jag ska nog be henne göra en till mig".
 
Kom fram en tjej som tydligen också läser
samma som jag .. hon har tittat på mig under
föreläsningarna under förra året och
tänkt att hon måste prata med mig.
Hon tycker att jag är,
för att citera "SKITlik" Kalla.
Stavas hon så? Skitihop. You name it.
 
Josse fick prata spanska med Alex.
Det var roligt, fast att jag inte förstod
någonting men ändå!
 
Nu är jag trött och ska sova.
 
 
 
puss! ;*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0