5 oktober 2011

 

Jag drömde sjukt mkt i morse innan jag vaknade ordentligt.
kände mig ganska uppgiven och lite ledsen när jag vaknade.
så nu har jag suttit en stund för att tolka min dröm.

Kort så handlade drömmen om hundar, som bet varandra
blodiga. Aggresiva undar som morrade och attackerade.
Ett stort blått vackert hav, tänk er färgen på vattnet vid
ekvatorn, lite turkost. Jag simmade under vattnet med en stor
fisk, som jag av ngn anledning inte fick göra mig av med.
Sen var jag i min säng. och någonstans här vaknade jag.

Blod - Åderlåten. Man är stressas eller håller på att bli sjuk
Aggresiva hundar - Hunden symboliserar en god vän. En
arg hund står för någon som är otrevlig, kanske en ovänn.
Vatten - Handlar om mina känslor, djupa känslor, inre känslor.
Simma (under vatten) - att föra in medvetandet i det som varit
omedvetet.
Fisk - vanlig drömsymbol. Medvetenhet som djupa känslor
Säng - Tygghet, kan tyda på att man behöver sova mer/bättre.

Någonstans så tolkar jag detta som att
en god vän och jag kanske kommer bli lite osams.
När jag somnade igår fröst jag och hade ont i halsen,
så förmodligen är det en förkylning på ingång.
Förmodligen har jag något djupt omedvetet som håller
på att ta sig in i mitt medvetande, kanske kommer
jag underfund med något snart..
Och att jag borde få bättre sömn, hur.. det vet jag däremot inte.

Undrar just om drömmen make any sense?
kanske.. jag tror att om man drömmer klardrömmar
och kommer ihåg dom långt in på dagen.
då är det meningen att man ska tolka den,
för då finns det en mening med den.


puss ;*

Kommentarer
Postat av: Susanne

Bra tolkat. Jag har haft perioder när jag drömt mycket om vatten i alla dess former och det har varit när jag grubblat och funderat på en djupare nivå. När jag inte varit överens med alla käsnlor och tankar jag haft. Jag tror att det är bra att medvetandegöra detta för sig själv så kommer det något bra ur det på andra sidan.

Puss

2011-10-05 @ 12:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0