9 januari 2011

Har för omväxlings skull placerat mig i köket idag.
Jag får så ont i ryggen av att sitta i soffan och blogga.
Idag har mitt humör bjudit på enorma svängningar.
Ibland blir jag nästan rädd för mig själv ...
Vaknade utan att känna något värre morgonhumör,
sen vaknade Wictor och efter det så började mitt humör
gå utför.. irritationen liksom tog över hela mig.
Lyckades i alla fall bestämma mig för att åka in till Branäs
med Wictor vid tolv. Väl ute i backen tyckte jag att allt sög.
Att åka skidor var dötråkigt och allt kunde typ skita ner sig.
Men på något vänster så bara bestämmde jag mig för att
gå in i hyran och valla mina skidor.
Sen ringde jag wictor, som jag helt bara lämnade när jag blev sur,
och frågade om han fortfarande ville åka lite skidor med mig.
Det ville han och någonstans där så vände mitt humör.
Lite sådär .. när man tvingas vara trevlig och social mot folk
som är i omklädningsrummet eller folk som jobbar i hyran
så blir man faktiskt lite gladare.. ler man så blir det lättare att
fortsätta le liksom.  Wictor och jag åkte bort till Happyland
som dom öppnade igår. Kullarna är bara liiite större i år!
Nu går det inte att mesutjämna utan här måste det göras ordentligt.
Annara hoppar man och fixar man inte det (som jag typ)  så kan man
trilla och slå sig riktigt ordentligt. Spännande! I vilket fall som helst
så blev skillnaden på skidorna helt enorm, plötsligt så blev det roligt att åka.

Efter en knapp timmes skidåkning gick jag hem.
Fick sällskap i luren av mamma och Catti, 26 minuter senare
stod jag hemma i lägenheten. La mig på soffan och upptäckte
att det gick en film, "det näst bästa"..
slötittade på den och sen är det nu!
Maten väntar på wictor som borde vara hemma om en timma, kanske två.

om en kvart börjar "minuten"
kanske ska man äta upp melonen som ligger i kylen?
JO, så får dumlekolorna vänta i skåpet tills jag verkligen är godissugen.


puss!  ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0