6 januari 2011

Nä, jag fick visst bli ledig idag.
det gjorde inte mkt.. fick en del gjort ändå.
Har storstädat lägenheten, bäst att passa på
när wictor inte är hemma.. ingen som är ivägen
eller stör! Sen har jag gjort paj till mig själv.
Å just nu har jag tvättid, fram till nio men
jag hoppas vara klar vid åtta.. sen ska jag titta på film.
Dumpad.. har för mig att den är helt okej.

visst är det roligt att komma ner i tvättstugan
när ens tvättid har börjat och den innan varken
har tömt tvättmaskinen eller torktummlaren på kläder?
Ännu roligare är det när man måste börja ta ner
tvätt från torkrummet för att kunna hänga upp sin tvätt.
å roligare ändå är att ens pojkvän har en tvätthög
lika hög som mounteverest! Varför tvättar jag det ens?
För att jag är snäll och för att jag är dum nog att tro
att han ska göra samma sak för mig någon gång..
jag vet ju att det inte händer, att jag aldrig lär mig!
Å glassen åt han upp för mig också.. vad
ska jag nu äta för gott till filmen?

igår hade jag helt galet svårt att somna.
har blivit van vid att alltid ha wictor bredvid mig,
å nu låg han inte där och det påverkade mig.
det är ju helt sjukt hur en sån egentligen ganska
liten grej kan påverka en så mycket! 
Där låg jag och vred och vände hur länge som helst. 
å mer eller mindre hela natten låg och och vaknade
med jämna mellanrum.. 

snart dags att gå ner till tvättstugan igen,


puss ;*  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0