28 april 2011

home sweet home.

nu sitter jag hemma i villan i helsingborg.
känns ytterst konstigt att veta att jag inte
kommer hälsa på var och varannan granne
när jag går utanför dörren.
ännu konstigare att jag inte kommer gå in till
anläggningen, sitta på uteserveringen och
mysa med fina människor.
istället sitter jag här, med en tvätt i maskinen,
en väska som ska packas upp, ett rum som måste
städas och ett mindre socialt liv som väntar..
Som jag egentligen hade velat ha ett jobb att gå till.
ett jobb mellan nio och fem, fem dagar i veckan.
men det finns ju inte heller...

på tisdag ska jag iaf jobba lite.
tillbaka till restaurangen och le stort.

idag är det förresten bara en månad tills jag blir 21.
herregud vad detta året har gått fort, och
vad snabbt man vänjer sig vid att få gå på systemet.

nääj... nu annanting!




puss ;*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0