23 maj 2010

Jag började fundera varför den 23 maj
kändes som ett speciellt datum.
vem det var som fyllde år..
men det är ingen som fyller år.
och den 23 maj är inget viktigt datum,
inte längre.

Igår jobbade jag.
Jag blev lite lätt irriterad på min kära chef.
Jag tycker att jag ställer upp men
tydligen så kan man köra fulspel även på
de som går att lita på när det kommer till att ställa upp.
Han vågade förmodligen inte säga hejdå till mig heller,
det var väl därför han bara stack.
Inte ens ett "vi syns" eller "klarar ni er nu?"
Nä.. här tänker vi bara på oss själva.
Jag blev i alla fall kvar tillsammans med Marcus
och Cajsa.. klockan 0415 lämnade vi lokalerna.

När jag körde hem ljusnade det och innan
jag var klar för att sova hade det blivit ljust.
Känns konstigt att lägga sig när det inte är mörkt.

Nä, om jag skulle göra en kraftansträngning
och städa färdigt mitt rum?
Det är bara att bestämma sig liksom,

förresten har vi varit ifrån varandra i 20 dagar idag.
att jag fortfarnde lever imponerar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0