22 mars 2010

vaknade klockan fyra i natt och kände
mig precis som att "nu kräks jag"
Låg klarvaken och jätteillamående i sängen
brevid wictor några minuter innan jag faktiskt
bestämde mig för att jag nog var tvungen att
gå upp och se om jag kanske behövde kräkas
på riktigt ...

Gick till toaletten, då började min kropp betee
sig dummt!  Hela jag skakade okontrollerat,
hackade tänder och illamåendet blev liksom bara värre!
Väl på toaletten kunde jag inte spy,
det hade jag nog kunnat men jag tänkte såhär
om jag inte är magsjuk nu så kanske jag sätter
igång magsjukan om jag börjar kräkas..
dum tanke jag vet, men det var liksom mitt sätt
att försöka förklara för mig själv att jag inte alls var sjuk!

Kräksjukan går faktiskt i Branäs nu och därför
är jag inte på jobb.. Vaknade klockan sju i morse,
å mådde fortfarande illa.
Jag mår illa nu också, men jag har lyckats trycka i
mig två mackor och lite te.
Skulle kunna leva på det resten av dagen tror jag.

Efter att jag varit uppe i "hopp" om att kräkas lite vågade
jag inte lägga mig brevid Wictor igen..
jag tänkte att om jag verkligen var sjuk eller om jag skulle
komma att spy senare så ville jag inte utsätta honom för det.
Så jag la mig i soffan med en filt.
Somnade men inte speciellt bra.
Feberdrömmar och illamåendedrömmar är hemska!
Såg Alice i Underlandet igår å det var NOOG bra när jag
trodde jag skulle spy.. larver och leende katter som trillar
runder i svarta hål och jävla skitbajs!

Än så länge har jag inte lagt ngn pizza och
jag planerar inte heller att göra.
Men för säkerhetsskulle är jag hemma.
I morgon går jag till jobbet, det måste jag.
OM jag faktiskt inte kräks på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0