8 januari 2010

Idag är det en månad sedan jag
åkte ner till Knutpunkten och träffade
Louise för att sedan resa vidare hela vägen hit.
Det var en bra dag det där ..
eftersom att språket var ett litet hinder
pratade vi inte speciellt mycket men
det kan vi väl lugnt säga har ändrats!
Jag förstår danskan bra nu,
visst är det fortfarande en del saker
som jag inte riktigt greppar ..
men det är oftast inga större problem.

För en månad sedan kramade jag min
familj hejdå för ett tag.
Nu är det bestämt att de ska komma hit.
Vecka fyra, torsdag till söndag!
Sen ska jag tjata lite till så att min kära
syster får tummen ur och hälsar på mig!
Det hade liksom varit ganska bra om hon
kom hit och var min syster lite.

Solen skiner ute idag och jag sitter inne,
jag skulle ha jobbat idag men ringde till chefen igår.
Jag kände att jag ville rådfråga någon!
"hej jesper, det är sophie.. jag tänkte rådfråga dig om en sak..
jag känner mig nämligen ganska krasslig och ..."
Jesper sa att jag verkligen lät förkyld och han tyckte
inte att det var värt att stå i liften två dagar till
och äventyra utbildningen nästa vecka.
så därför jobbar jag inte idag.

Så nu sitter jag hemma med hvudvärk.
Gud vad jag måste snyta mig..
vill ju inte få bihålsinflammation..
suck!!

gå och bajsa så löser det sig
Om det ändå var så enkelt som Johan Glans säger,
eller rättare sagt, hans mamma!

Har pratat en del med X och igår
kom han och hälsade på mig i liften.
Satte sig några minuter inne hos mig i
lifthuset och pratade lite med mig.
Sen sprang vi på varandra inne i personalmatsalen,
då hälsade han knappt på mig..
Kände mig ungefär som luft.
På kvällen efter att det hade varit aktivitet i GAhallen
kom han förbi för att kolla hur jag mådde.
Stannade kvar i runt 40 minuter och pratade.
Ruskigt underligt det där alltså.

Jag ska i alla fall till apoteket idag
handla zyx tänkte jag...
får se om de har något annat som jag tycker
verkar intressant, :)

Ju ensammare jag känner mig,
ju längre blir mina blogginlägg.
Ni behöver ju trots allt inte läsa hela.
Nu ska jag borsta mina tänder,
för jag luktar nog inte allt för gott.

puss å kram ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0