6 januari 2010

idag har varit en jättespännande dag.
jag är lite trött nu måste jag erkänna.
men det tar på krafterna att vara med
om otaliga äventyr!

jag har ont i mina knän, min axel och
min svanskota efter snowboardåkningen.
Det var skojsigt att åka tycker jag,
fast att Mogge mest skrattade ..
Dagen började fint ..

Wictor kom och hämtade mig kvart i nio,
vi åkte bort till Branäs och tog två åk tillsammans.
Det var bra, det var två riktigt härliga åk..
trots att det var typ -30grader nere i dalen.
Wictor tyckte att jag åkte fort..
det är skoj när det går undan! :D
Mogge sa också att jag åkte fort..
för fort för att det skulle vara bra
(när han lärde mig åka bräda)

Sen efter att jag åkt med Wictor (hjälp)
så gick jag in i personalmatsalen och värmde mig.
Seen kom Anna och så tog vi något åk i backen
vi med .. det var fan härligt att åka skidor idag!
När vi åkte ringde Mogge och upplyste oss
om att hans bil vägrade starta.

Så jag och Anna lånade Philips bil och körde
lugnt och sansat bort till Mogge..
Väl där fick vi igång hans lille AVATAR med hjälp
av startkablarna,  :)

Sen skulle vi åka tillbaka in till Branäs ..
"SOPHIE, det luktar konstigt"
"Sophie, DET RYKER!"
Det var ju bara att stanna in vid väkanten och vänta in
Mogge som låg en bit bakom oss (som tur var!)
Mogge sa då att vi var tvugna att få hem bilen
och att jag skulle köra fort, för
det handlade inte om hur fort vi körde
utan hur länge motorn var igång..
Det är inte ofta man får höra en kommentar i stil med
"Jävlar vad det gick undan"  av en kille.
Men idag var det min tur att få en sån ;)

Vi kom i alla fall hit hem och vi bestämde oss
för att värma våra frusna tår och dricka
varm oboy som Mogge hade fixat!
Sen åkte vi in till Bran's för att käka lunch,
dock serverades inte det Mogge ville ha förän
en timma senare så vi gick ut å åkte lite bräda.

Seeen lunchade vi och Mogge ringde bion i Torsby
för att höra hur det såg ut på filmfronten!
AVATAR ... sagt å gjort.
Anna drog sig ur så Mogge och jag gjorde
en lite utflyckt till Torsby.
Det var en bra film tycken  jag.
Jag brukar inte gilla sånna filmer, men
denna var bra tycker jag och Mogge
var trevligt sällskap.

Kort sagt,
min dag har bestått av
fina människor och
många skratt.

Puss och kram! ;*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0