21 februari 2009

klockan är 02:22 och jag sitter i källaren.
kom hem för knappt  en halvtimma sen
skulle jag gissa.
jag vet inte, men efter att ha varit ute
har jag en förkärlek till min källare-
så även ikväll.
Bäddsoffan står bäddad och väntar
på att jag ska krypa ner.
tänkte att jag skulle titta på "påsmällen"
får se hur länge jag pallar ...
detta är ändå ganska fel tid på dygnet för mig.

Som den som dumpar får man inte sakna,
inte högt i alla fall - det är elakt
och jag vill inte vara elak.

Efter ett glas vin raderade
jag nummret från min mobil,
fast eftersom att jag är en smart tjej
så har jag nummret nedskrivet på en lapp
som ligger uppe i mitt rum
på mitt sängbord.

Efter nästan två glas vin ville jag skicka ett sms
men tack vare mig själv kunde jag låta bli.

Efter två glas vin blev det inget mer,
där slutade jag, för jag vill kunna ta reda på mig själv.

När jag gick av bussen i min söta kattoutfit
började jag att gråta.
Ikväll kryper jag ner ensam i en säng
som jag har gjort hela sportlovsveckan
men ikväll känns det extra jobbigt.
Undra om det är därför jag inte gått och lagt mig än.

Jag skrev "är du där?"
och än så länge har jag inte fått ngt svar.

när vi satt där på bussen, vi tjejer,
och ett gäng manliga främlingar så
frågar en av killarna om han inte kan få en kyss.
"Glöm det ditt snuskiga äckel"
Jag kan inte tänka mig att kyssa en främling, fy fan vad vidrigt!
Det ger mig bara lust att spy, fy fan.

Jag funderar på om jag ska bli nykterist.
inte för att jag dricker mängder alkohol
och för att jag behöver sluta ...
utanför att jag helt enkelt inte gillar det .
När man själv är nöjd efter ett eller två glas vin
så fortsätter resten tills de blir jättefulla
så går man runt och skäms för att man är nykter...
eller nej, man skäms för de som är fulla och det
gör man eftersom att man är nykter.

Detta är bara en massa ordsvammel och jag vet
egentligen inte varför jag skriver det.

utelivet är inget för mig i alla fall.
en trygg hemmakväll men någon man älskar
det är precis så som jag vill ha det.
kalla mig tråkig eller vafan som helst
men jag vill inte att det ska hända ngt i mitt liv.
Jag vill ha mina tryggheter och då är jag nöjd.

Satans jävla skit vad jag hatar mig själv och mina känslor!

RAMLÖSA, mindre kolsyra...

hejdå,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0