14 december 2008

Igår var det lucia och jag
sjöng i mariakyrkan.
Första året utan pojkar..
men vi tjejer klarade det ganska bra ändå.
Jag sjöng ett solo - folk säger att det var fint.
Men inte min lärare, hon sa ingenting
men under tiden jag sjöng så
gjorde hon en min som sa
"herregud vad det låter illa"
tackartackar - tårarna var inte långt borta
då vill jag lova.
Suck, får man lov att vara så elak?

Denna helgen har jag träffat Gabbe
väldigt mkt. Fre-lör sov han hos mig
och lör-sön sov vi hos honom.
Det har varit en mysig helg.
Dock var det inte lika trevligt att komma hem
....

Mamma och Catti säger att de har haft
roligt åt mig hela dagen,
det känns mest skit.
Sen att jag pratat med Gabbe i telefon
på kvällarna pikade mamma mig om idag (igen)
Jag vet inte om de förstår att jag faktiskt
tar illa vid mig, för jag känner mig galet
ovälkommen när de gör som de gör ....
säger jag det till dem så säger de bara
att jag är elak mot dem som alltid sätter
Gabbe först ...
Det är bara att välja, vem vill jag bråka med idag?

Catti och jag tog iaf en promenad idag
och det var ganska skönt.
Hade kameran med mig och
det blev en och annan fin sådär
höst- vintrig bild.

hejdå,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0